martes, 21 de junio de 2016

27 de xunu: tiempu de siguir construyendo alternatives dende la base

Nesti mes de xunu el pueblu asturianu vuelve a tar llamáu a les urnes, pa unes nueves eleiciones estatales, depués de que l’aritmética parllamentaria nun diere suficiente pa la investidura de nengún de los aspirantes. 

Dende la Mocedá d’Izquierda Soberanista paeznos que, pol contestu políticu y social nel que nos atopamos, la nuesa postura nun debe camudar no esencial respeuto a lo manifestao nes eleiciones d’avientu de 2015: enfrentámonos a un sistema estatal, económicu, territorial, políticu, social… desacreditáu dafechu, en crisis permanente no que cinca a Asturies, y ensin ufrir y nin siquier plantegar posibles soluciones a les perimportantes problemátiques que sufrimos la mocedá: paru, precariedá, emigración, crecimientu de la represión a la protesta, y en definitiva falta de condiciones y perspectives d’una vida emancipada y digna.

Nesi sen, consideramos que les fuercies polítiques que dende la izquierda se presenten a esti procesu eleutoral pela “circunscripción asturiana”, destaquen más poles ausencies que poles inclusiones, y non solo nun foron a meyor nestos meses, sinon que retrocedieron. Como yá dicíemos anteriormente: falta una vegada más un calter netamente asturianu nos procesos organizativos (marcaos como siempres por estructures directives de fuera, y non polos tiempos y especifidaes propies), y falta un proyeutu tresformador de y pa esti país llamáu Asturies, pa lo qu’habría que principiar por reconocelu como suxetu políticu ensin les ambigüedaes calculaes de programes y llemes que busquen más contentar a determinaos perfiles eleutorales, que ser consecuentes col cacarexáu discursu federalista, qu’aveza a repetir el viciu centralista “dende España haza los Pueblos”, o dende “un país”,  o dende “la patria” (española).

No rellativo a polítiques concretes pa la mocedá asturiano, más de lo mesmo. Na mayoría de los casos ausencia total de propuestes nesi y en casi cualquier otru tarrén. N’otros casos, de nueu ambigüedá o insuficiencia, mentantu siguen siendo miles les moces y mozos d’Asturies que se ven obligaes a marchar del so país pola falta de soluciones concretes, que tienen de ser yá de choque pola gravedá de la situación y la so persistencia.  

Siguimos tamién considerando que l’apueste de delles organizaciones ya individualidaes soberanistes d'Asturies por aquelles candidatures de vocación estatal que-yos pudieron paecer “menos males” son curtioplacistes, y nun pueden suponer avance nengún na construcción d’un discursu nacional asturianu. En tou casu, creyemos que’l camín ye distintu, y nun pasa por siguir centrando tiempu y esfuerzu nes estratexes entristes que, como un bucle ensin fin, van repitiéndose en distintes versiones a lo llargo los años y los procesos eleutorales, con duldosu ésitu. 

Ye por ello que siguimos enfotaes na necesidá de construyir un espaciu políticu xunitariu y autónomu de la izquierda soberanista asturiana, que sirva p’afitar y desarrollar un proyeutu ideolóxicu, estratéxicu ya incluso estructural común, y puea siguir llevándolu a la práutica na cai y nos espacios de llucha dende una perspeutiva de movimientu. Ye por ello que sofitamos la campaña “Un pueblu en movimientu mirando al futuru”, entamada dende l’espaciu #LluchandoPolaSoberanía, y que ta llevando a les cais del país un discursu non eleutoralista, bien claru, y que compartimos: Axuntar fuercies dende la izquierda, Construyir alternatives soberanistes, y Avanzar haza un Procesu Constituyente Asturianu. Les trés coses xuntes.

Pa finar, insistimos en que dende la nuesa perspectiva Asturies, de nueu, va ser un convidáu de piedra, y les problemátiques de la mocedá asturiano van siguir ensin una solución que namái vamos algamar dende la organización popular, la llucha diaria, y el trabayu alrodiu d’una riestra reivindicaciones concretes totalmente escaecíes polos partíos representativos. 

Ye por ello que nun llamamos al votu pa nenguna candidatura, y sí facemos un llamamientu dende la mocedá a los y les soberanistes d’Asturies, pa fortalecer esi otru camín que mira lloñe, con independencia de los resultaos. Porque la organización, movilización, y llucha na cai, ye y va ser más necesaria que nunca, pa ganar lo que nun nos van regalar dende nenguna institución d’esti Estáu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario