miércoles, 21 de septiembre de 2016

[DMR'16] Nueche en danza & folk




El vienres 14 d'ochobre nel CP José Bernardo de Sama, y dientro les actividaes del DMR 2016, hai Nueche en danza & folk con entrada gratis: TUENDA, LOS COLLACIOS y CUATROLÁN + escenariu llibre/micru abiertu pa quien s’anime a siguir enllenando de música y baille la nueche.

Por segundu añu, dende Darréu apostamos por esparder la música del país na so vertiente tradicional, que non por ello menos aprovechable como parte fundamental na recuperación y actualización de los nuesos raigaños culturales.

¿Qué ye eso de la Nueche en danza, y cómo encaxa nun DMR? 

La Nueche en danza ye una xuntanza organizada de xente pa baillar, tocar y cantar ensin más pretensión que la de pasalo bien, y que vien algamando nos últimos meses una medría de popularidá, participación, y númberu d’actividaes per tol país.

Dende Darréu vemos importante implicar a la mocedá nes alternatives d’ociu que tán recuperándose anguañu n’Asturies, alternatives que pa nós tienen potencial perimportante na recuperación d’identidá de pueblu, de tornar a facer visible la nuesa cultura popular.

Creyemos que ye necesario recuperar aquelles formes d’entretenimientu en comuña qu' utilizaben antañu na nuesa tierra, vezos que foron perdiéndose cola deriva aculturizadora durante los siglos pasaos na que, al igual que cola llingua, comenzó a despreciase cualquier actividá, costume, forma de rellación etc que xuniera a la xente como pueblu, imponiéndose sobre les mesmes otres formes de sociabilización al serviciu del capital. Sicasí, estes costumes nun llegaron a perdese, siguen calteniéndose vives na nuesa nación, pero necesiten d’un cuidáu y revalorización na qu'a la mocedá tócanos participar.

Dende fae años, delles persones y colectivos puxen pola recuperación de la tradición asturiana, y dende Darréu, como defensores de la soberanía del pueblu asturianu nun duldamos en potenciar estes estayes, y facemoslo por varies razones:

- El tiempu llibre ye daqué no que’l pueblu tien de ser soberanu, esto ye, divertise y entretenese con llibertá y ensin imposiciones ayenes, alienantes y mercantilistes. Debemos xestionalo nosotres mesmes, facelo accesible a la xente y decidir cómo y con quién queremos pasalu.

- Creyemos que les costumes tradicionales del pueblu asturianu son un patrimoniu que nun hai que dexar morrer ya que caltienen la llama d’una cultura viva y propia na que nos gusta vivir y cola que nos sentimos identificaes.

- Aún con esto, nun reivindicamos volver dos sieglos p’atrás por señaldá d’ un tiempu idílicu pasáu nin queremos repetir esactamente les mismes rellaciones que se daben entonces. Entendemos que lo correutu ye adapatar lo antiguo a los tiempos nos que vivimos y sabemos qu’hai patrones de comportamientu superaos a los que nun tenemos por qué volver. Debemos recuperar aquello que nos fae sentir asturianes pero non aquello que nos pue facer sentir opresión de llingua, de xéneru, o cualquier otra.

En definitiva, nesti DMR apostamos otra vegada por por dá-y espaciu a una recuperación consciente de la nuesa cultura popular (emplegando les nueses llingües propies, fuxendo de la reproducción de roles de dominación del home sobre la muyer nel baille, etc), esa que n’aquellos tiempos de revolución obrera que motiven el DMR taba muncho más presente nes vides del pueblu asturianu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario