domingo, 1 de diciembre de 2013

Frayemos l’orde constitucional. Construyamos poder popular.

Avérase un añu más la fecha na que dende les distintes estayes del poder se “cellebra” un nuevu aniversariu de l’aprobación de la constitución española de 1978, y dende la mocedá d’izquierda soberanista, otru añu más, nun podemos más que refugala y desixir un marcu que dote de verdadera democracia a Asturies y el restu de pueblos que componen l’estáu español.

Ye bien conocío por toos y toes la situación na que s’atopa Asturies nestos 35 años de supuesta democracia: paru, emigración, desindustrialización, desaniciu de los seutores económicos tradicionales asturianos, crisis demográfica y social, falta de democracia, y nel planu puramente xoven, una situación que podemos resumir nuna frase bien curtia: nun tenemos futuru.

La Constitución Española diz nel so preámbulu que busca “asegurar a toos una digna calidá de vida”, mientres n’Asturies d’anguaño un 17% de la población vive perbaxo l’umbral de la probitú. Nel so artículu 27, afita que “los poderes públicos garanticen el drechu de toos a la educación”, mientres cientos de mozos y moces tan privaos d’estudiar por nun poder acceder a beques, nun poder pagar les matrícules, o tener que devolver ayudes otorgaes anteriormente.

Tamién diz el testu constitucional español que toos tenemos drechu “a esfrutar d’una vivienda digna y afayaíza”, pero los mozos y moces asturianes nun pueden acceder a más vivienda que la de los pás, ente otres razones, porque pesie a que la constitución diz que toos y toes tenemos “drechu al trabayu”, más del 60% de la xuventú asturiana ta desemplegada, o nunes condiciones llaborales precaries que nun permiten acceder a un mercáu inmobiliariu privatizáu dafechu.

De la mesma forma, la Constitución manifiesta que somos iguales ante la llei, “ensin que pueda prevalecer discriminación dala por razón de nacimientu, raza, sexu, relixón, opinión o cualquier otra condición o circunstancia personal o social”. Sicasí, los asturianos y asturianes sufren discriminación por falar les llingües propies del nuesu país.

Son dalgunos exemplos concretos de la farsa constitucional, de que nun se cumple más que lo que ye d’interés pa les élites económiques y polítiques españoles, y de los sos representantes n’instituciones llocales y autonómiques. Esto ye debío a que’l testu constitucional español ye la continuación del orde socioeconómicu vixente nel estáu dende va munches décades, el mesmu que reprimió a sangre y fueu a los obreros asturianos nel 34 o na Guerra Civil, y que cola etapa franquista amosó hasta ónde ye capaz de llegar con tal de caltener los sos privilexos.

La Constitución ye antidemocrática, porque ampara y da continuidá al orde viniente del franquismu, porque permite que se violen drechos básicos, incluyíos na Carta de los Drechos humanos. Tamién porque ampara que n’Asturies d’anguaño la mocedá se vea obligada a emigrar, a tar nes llistes del paru, trabayando na precariedá, o ensin posibilidá económica d’estudiar.

Ye antidemocrática porque nun reconoz los drechos de los pueblos que componen l’estáu, y ñega’l drechu d’autodetermín mediante la “indivisibilidá” de la “nación española”, llexitimando al exércitu p’actuar escontra cualquier procesu de voluntá popular. Nesi sen, una constitución que permite l’ “apartheid” llegal de toa una comunidá de falantes d’una llingua, xamás puede nin podrá ser democrática. 

Poro, queda amosao que sobren los motivos pa refugar la Constitución Española, y dende Darréu nun queremos dexar de manifestar que nun ye más que’l marcu llegal nel que se mueve la burguesía nel estáu español. “Quien fae la llei, fae la trampa”, y nesti casu quien fae la llei nun ye más que los banqueros, grandes empresarios, y demás componentes del poder económicu, tanto estatal o supraestatal, anguaño cola conocía “troika” en representación de la oligarquía europea.
Ye por ello que dende la mocedá d’izquierda soberanista creyemos imprescindible frayar con esti marcu, emancipanos política, económica, y socialmente. Algamar la igualdá social, mediante’l control obreru d’una Asturies soberana, empobináu al traviés de la so emancipación política y económica nun sistema socialista, ye’l camín que consideramos imprescindible dende Darréu, y la única salida real que dea un futuru a la mocedá, que mos permita disfrutar na práutica del drechu al trabayu, a la vivienda,a la educación, a la non discriminación… A un futuru dignu p’Asturies y n’Asturies.

PUXA ASTURIES LLIBRE Y SOCIALISTA

No hay comentarios:

Publicar un comentario