jueves, 4 de junio de 2015

La propaganda nun puede tapecer la realidá: paru, precariedá y emigración





Vienen d’asoleyase los datos del paru nel mes de mayu, y la mocedá asturiano nun tien un res de lo que felicitase. Énte l’autobombu gubernamental por una supuesta “ameyora estructural” nel desemplegu nel conxuntu del Estáu español, vemos una Asturies na que les mengües del paru nun son más que maquillaxe provocáu pola emigración de población, principalmente mocedá, y por una situación pa la xente en desemplegu na que cada vegada reciben menos prestaciones (yá namái’l 51% cunta con dalguna, y baxando).

Y no tocante n’esclusiva a la propia mocedá, los datos nin siquier apaecen maquillaos, sinon en tola so crudeza: un desemplegu siempres averáu al 50% nos menores de 25 años, y un coleutivu da paraos/es ensin trabayu anterior que medra en más de mediu centenar de persones nel últimu añu, asitiándose en casi 9.000 de les que la gran mayoría alcuéntrense nuna edá inferior a los 30 años. A ello sumamos la yá citada emigración, estimada nuna media d’aprosimadamente 40 persones al día, más de 16.000 al añu.

A too ello podemos amestar que de los 25.275 nuevos contratos firmaos en mayu, más de 23.000 son de calter temporal, carauterizándose polo xeneral por un perfil bien precariu que va n’espoxigue, too ello pesie a la perbaxa tasa d’actividá y de población activo cola que cuntamos n’Asturies.

Son dalgunos datos que namái afiten la situación qu’ufre Asturies a la mocedá dende va cuantayá: paru, precariedá, y emigración. Poro, dende Darréu señalamos que la propaganda gubernamental non solo ye falsa, sinon que sigue tapeciendo cuestiones bien básiques como’l desendolcu de planes d’emplegu xuvenil y otres munches midides que podríen tar en marcha pa facer d’esta problemática daqué menos grave.

Sicasí, dende la Mocedá d’Izquierda Soberanista tamién insistimos en que cola pura reforma namái vamos poder poner parches a la situación, y namái cola organización y llucha pola tresformación social y l’avance haza la soberanía política y económica p’Asturies vamos ser quién a valtiar dafechu esti grave panorama pa la mocedá asturiano.

No hay comentarios:

Publicar un comentario