domingo, 20 de diciembre de 2015

Asturies arde.




Ayeri entamó a prender el nuesu pueblu. Más d’un centenar d’incendios entamaros a arrasar centenares d’hectaries de terrén per tol país, la mayor parte d’ellos nel occidente. Les altes temperaturas anormales nestes feches y el vientu, contribuyeron a que la catástrofe tea siendo mayor. Y muncho peor cuando’l serviciu de bomberos d’Asturies lleva trabayando los postreros años nunes condiciones de precariedá absoluta. Dende fai meses tan denunciando qu’hai qu’iguar les conciciones llaborales d’esti gremiu pa poder facer frente al fueu y trabayar con seguridá y en condiciones dignes. Pero al gobiernu de la FSA-PSOE paez qu’esto nun-y paecía un tema importante. Güei Asturies güel a fumu.

Na mesma llinea, les plantaciones de monocultivu d’ocalitu que s’estienden demientres decenes y decenes de kilómetros per tola costa asturiana y pel occidente faen qu’esto seya un caramelu pal fueu. La comunidá científico, expertos y ecoloxistes lleven décades glayando que los monocultivos d’ocalitu son un problema mui seriu, qu’empobrez los suelos, desplaza les especies de flora autóctones y que faen qu’el terrén se torne altamente inflamable, casique como si fuere gasolina puro. Tamién hai que señalar el papel d'un marcu llegal que permite la recalificación del terrén quemao, faciendo asina d'ello una oportunidá más d'especular a costa d'agredir el nuesu mediu ambiente.

Dende Darréu queremos amosar la nuesa solidaridá pa con toles families afectaes y pa con tolos pueblos desabellugaos. Y tamién, queremos denunciar la nefasta xestión del Principáu d’Asturies en materia d’estinción d’incendios asina como na ordenación y y xestión de les viesques. Nel mesmu sen, queremos denunciar la enorme precariedá a la qu’el Serviciu de Bomberos ta sometío y que se-yos den de forma inmediata les condiciones y requerimientos llaborales que reclamen. Y too esto tien que dir acompañao con el fin de les plantaciones de monocultivu d’ocalitu y la repoblación progresiva del terrén con flora autóctono.

Por ellos, por nós, pola nuesu mediu ambiente, pola nuesa Asturies.

No hay comentarios:

Publicar un comentario