viernes, 5 de febrero de 2016

Nueos datos d'emigración y desmantelamientu





Dende la institución estadística asturiana, SADEI, vienen d’asoleyase dos trabayos d’interés con datos rellativos al 2014. El primeru d’ellos son les estadístiques de la industria asturiana, y los datos nun son precisamente positivos en cuantes a la evolución del empléu: dende 2008, la industria d’Asturies perdió más de 13.000 puestos de trabayu, asitiándose dende los 63.059, fasta los poco más de 49.000. Nesi sen, destaca la mengua en seutores como la minería (más de 1.000 puestos perdíos), les industries alimentaries (más de 1.500 puestos menos), la metalurxa (mengua en más de 2000 emplegos), siendo tamién considerable n’otros como la fabricación de mueble, maquinaria, o industria testil.

Too esto lo qu’amuesa, nun ye otra cosa que lo que vemos tolos díes: pieslles d’empreses, deslocalizaciones, EREs, temporalidá y precariedá, y sobre too: desmantelamientu industrial. Asturies cada día cunta con menos industria, menos puestos de trabayu, y menos oportunidaes de que la mocedá puea vivir y trabayar nel so país. Pero esto nun va importar nin a una patronal esmolecía namái pol so bolsu, nin por unos dirixentes políticos asturianos títeres de les élites polítiques y económiques españoles. Namái el pueblu salva al pueblu.

Rellacionao con esto, pero nun estudiu distintu, el mesmu SADEI asoleyaba’l so trabayu sobre los movimientos migratorios n’Asturies en 2014: 16.941 persones emigraron del nuesu país nesi añu según esti estudiu, cifra esmolecedora de por sí al ser la más alta de lo que va de sieglu según esti trabayu, pero más entá cuando vemos que la inmensa mayoría correspuende a xente mozo, rumbu en gran parte a otros puntos del Estáu español, y unes 6.000 persones fuera de les sos llendes. Too ello emigraciones a fin de cuentes, unes 40 acaldía.

Dende Darréu creyemos polo tanto qu’estos datos tienen que valer pa que’l pueblu asturianu, y n’especial la mocedá, nun escaeza que n’Asturies eso de la “recuperación”, de la fin de la crisis, ye ciencia ficción: llevamos décades en crisis permanente, en constante desmantelamientu industrial, avieyamientu demográficu, despoblamientu de les villes y pueblos, y en definitiva falta d’un futuru dignu nel nuesu país.

La Mocedá d’Izquierda Soberanista tenémoslo claro: la organización y la llucha pola soberanía y el socialismu son les ferramientes fundamentales coles que conquistar esi futuru que mos quieren negar. La economía, como’l restu d’aspectos de les nueses vides, nun pueden tar nes manes de los nuesos verdugos: ye la hora del pueblu, de la clase trabayadora, d’Asturies. 

MOCEDÁ ÍRGUITE YÁ
NUN EMIGRAMOS
‪#‎FuturuNasturies

No hay comentarios:

Publicar un comentario