jueves, 26 de mayo de 2016

Carbón, importaciones y desmantelamientu: los datos falen solos.





Dos imaxes xuntes valen más que mil pallabres.

Según l’informe sobre’l comerciu esterior d’Asturies nel I trimestre d’esti añu, recién asoleyáu por SADEI, el principal gastu en productos importaos correspuende a la hulla, el carbón, con más de 111 millones d’euros nos trés primeros meses de 2016. 

Casi al mesmu tiempu, tamién SADEI asoleyaba los datos de producción de carbón n’Asturies durante l’últimu trimestre, con 91.804 tonelaes d’hulla estrayíes, y 211.056 d’antracita.  Si contrastamos estos datos colos del primer trimestre de 1996, vemos cómo d’aquella yeren 783.162 les tonelaes d’hulla, y 522.123 d’antracita, o lo que ye lo mesmo: güei producimos 692.000 tonelaes menos d’hulla que va venti años, y 311.000 tonelaes menos d’antracita. 

Estes cifres, anque fríes y dures, nun faen más qu’amosar lo que mos trae’l desmantelamientu programáu de seutores como la minería, xunío a la falta de soberanía política y económica cola que planificar y desendolcar el país alcordies coles nueses necesidaes y especifidaes: un país que pieslla les mines, demientres importa carbón manchao de sangre y esplotación de países como Colombia, al traviés de fondos y corporaciones carroñeres como Goldman Sachs. 

Al mesmu tiempu, ún de los grandes destinos d’esi carbón, son les centrales térmiques que mos envelenen, pa la producción d’una lletricidá escedentario que s’esporta a otros puntos del Estáu español, ensin qu’equí quede más que la contaminación. Nin industria, nin puestos de trabayu, nin un seutor enerxéticu al serviciu del nuesu pueblu: lo único que queda equí, ye la miseria.

Piesllen les mines, desmantelen les industries, y conderguen a la mocedá al paru, la precariedá y la emigración, demientres los nuesos recursos y la nuesa economía queden somorguiaos a intereses nacionales y de clase ayenos a los del pueblu asturianu. Ye por ello que nun tenemos qu’escaecer el camín p’algamar un #FuturuNasturies: soberanía política y económica, pa la que ye imprescindible superar el caducu sistema capitalista, poner en valor Asturies como suxetu políticu, y destacar la importancia d’una mocedá que tien que ser motor de llucha. O lluchamos, o van siguir obligándonos a colar.

Nós tenémoslo claro: ORGANIZACIÓN Y LLUCHA.
SOBERANÍA P’ALGAMAR #FuturuNasturies

No hay comentarios:

Publicar un comentario