martes, 7 de junio de 2016

Mural por un futuru n'Asturies pa la mocedá



Como llevamos tiempu denunciando, la emigración forciada de la mocedá ye un fechu que nun podemos dexar de llau cuando falamos de la realidá política y social d’Asturies. Y ye qu’el motivu de la mesma ye la falta de perspectives llaborales, consecuencia d’una crisis capitalista que n’Asturies lleva afitada delles décades yá. Dende los entamos de la falsa “reconversión industrial”, que supuso’l desmantelamientu de la minería, la industria naval, la siderurxia, etc., tamién fuimos testigos del amenorgamientu de los sectores tradicionales como l’agricultura y la ganadería. Too esto causó un alarmante ascensu nes cifres del desemplegu asturianu, muncho más llamativu nel casu de la mocedá.

Nes zones rurales, xunto col declive de les actividaes que solíen protagonizar l’actividá económica, vimos el declive n’influencia de les polítiques empobinaes a la mocedá. El zarru de les escueles rurales, por exemplu, implicó que cientos de neños tuvieren que desplazase a los núcleos urbanos a cursar la educación obligatoria, ensin facilita-yos nengún tipu de transporte en munchos de los casos. Una vez l’escolín entama nel colexu na ciudá, sigue l’institutu y los estudios superiores ehí, y yá ye precisamente onde busca’l so futuru, descartando dafechu la vida nos pueblos, condergada a la desapaición. 

Pero nes zones urbanes el futuru nun ye meyor nin más claru. Nun mercáu llaboral con una tasa de paru cercana al 20%, los mozos y moces del país son los que más dificultaes tienen a la hora d’atopar un primer trabayu y los que suben esta cifra a más del 50%. Y cuando atopen esi trabayu, caracterízase pola inestabilidá, la esplotación, les desigualdaes de xéneru y la precariedá. 

Nesti contestu, tanto los mozos que colaron de les zones rurales pa probar suerte nes ciudaes, como los mozos urbanos, ven nel so abanicu de posibilidaes trés úniques alternatives: paru, precariedá o emigración. Esta última ye una de les principales problemátiques asturianes anguaño, yá que cerca de 40 mozos y moces colen tolos díes a la gueta d’un trabayu, qu’en munchos de los casos nun tien por qué ser meyor. La consecuencia d’esto ye una Asturies avieyada y con poques perspectives de futuru.

Y la única solución pa esta situación ye la soberanía. La falta de polítiques qu’atiendan pa les nueses necesidaes, el sucursalismu y la subordinación permanente a estructures como l’Estáu Español o la Xunión Europea, conderguen a Asturies a esta llaceriosa situación que nun ve otra igua que la soberanía política y económica. Ye necesario que seya la clas trabayadora asturiana la que garre les riendes del nuesu destín, atendiendo a les nueses especificidaes como pueblu, y que construya’l socialismu pa tener futuru nel nuesu país, ensin tener qu’emigrar, y ensin tener que ser oxetu de nengún tipu d’opresión, yá sea nacional, de xéneru o de clas. Porque namás una Asturies feminista, socialista y soberana tien la llave del nuesu futuru, nun vamos parar de glayalo nes cais. Lo concienciación de la mocedá ye un arma indispensable pa la construcción d’una sociedá meyor.

Na semeya, un mural fechu en Sama (Llangréu) nel día d’ayeri, como parte d’esta campaña permanente escontra la emigración forciada de la mocedá.


No hay comentarios:

Publicar un comentario