viernes, 13 de mayo de 2016

Más datos de desigualdá, más motivos pa lluchar por una #AsturiesFeminista



Un estudiu reciente d’ESADE y InfoJobs asegura qu’el númberu de muyeres con un sueldu per baxo de los 1000€ nel Estáu Español duplica al de los homes. Esta brecha salarial caltiénse si consideramos los sueldos superiores a los mil euros, pero si’l porcentaxe decrez ye porque asina lo fai’l númberu de muyeres. Del mesmu mou, los trabayos exercíos pol sexu femenín -dientro de la propia precariedá de mercáu llaboral d’anguaño- son aquéllos con menor responsabilidá y mayor inestabilidá. Esta situación d’inferioridá nel ámbitu del trabayu somete a la muyer a una dependencia económica respecto al home na familia heterosexual, asegurando asina la persistencia del sistema de valores establecíu pol patriarcáu, según el cual l’home ye’l que mantién a la familia, y la muyer la que tien asignaes les tarees doméstiques y de neños.

Nesti mesmu estudiu, tiense en cuenta tamién la situación de la mocedá, onde casi la metá de los menores de 25 años emplegaos nel Estáu Español, nun llega a cobrar un salariu de 1000€. Ye lo qu’atopamos como moces y mozos, tanto n’Asturies como nel restu del Estáu: precariedá, inestabilidá, salarios indecentes y desigualdá. La consecuencia d’esta situación, acaba siendo la emigración forciada a otros llugares onde nun necesariamente van atopase meyores condiciones.

Vemos polo tanto, que les moces asturianes somos oprimíes como asturianes, como trabayadores y como muyeres, pero tamién como parte del colectivu mozu pol qu’el nuesu país nun puxa de nenguna manera. Sicasí, tamién sabemos cuál ye’l camín a siguir: llucha, llucha y más llucha. Auto-organizase en colectivos de trabayadores y lluchar polos nuesos derechos llaborales, puxar por un modelu de producción propiu que tenga en cuenta les nueses especificidaes como pueblu, sofitar les redes de consumu cercanes, etc. Lluchar pola soberanía, porque ye l’únicu camín pa dignificanos como muyeres, como asturianes y como trabayadores.

No hay comentarios:

Publicar un comentario