domingo, 15 de diciembre de 2013

Coca Cola: esplotación, desmantelamientu en Cualloto y miseria.

“Coca-Cola Iberian” tien previsto “reordenar” la so cadarma de plantes embotelladores na Península Ibérica una vez fináu’l procesu de fusión de toes elles nuna única empresa. Asina, la multinacional d’orixe norteamericanu va a zarrar instalaciones y despedir a más de milenta persones, siendo la embotelladora asitiada en Cualloto una de les que cunta con toles papeletes pal so pieslle.

Los 141 trabayadores de la factoría asturiana de Coca-Cola podríen perder el so puestu de trabayu, cola consiguiente repercusión económica direuta ya indireuta que supondría. Sicasí, dende Darréu camentamos que la verdadera cara de la compañía nun ye la que mos amuesen nes sos millonaries campañes publicitaries pal llaváu de la so imaxe, sinon la que pueden sufrir los trabayadores asturianos.

Asina, vemos cómo Coca-Cola vien asesinando a sindicalistes alredor de tol mundu, despidiendo ensin indemnización a trabayadores llatinoamericanos, financiando grupos armaos p’asegurase’l control de recursos naturales, o emplegando procesos de producción qu’atenten escontra la caltenibilidá ecolóxico –por exemplu: pa producir un llitru de Coca-Cola, gástense más de 2 d’agua-. Poro, esta noticia nun ye más que la esperimentación nel nuesu país de los atropellos que la compañía desendolca a lo llargo de tol mundu, y que nun son esclusivos de so: suponen una constante nel facer de les multinacionales d’esti sistema capitalista.

Poro, ye fundamental que la mocedá asturiano garre conciencia de que, detrás del marketing y lo atractivo de la marca, nun hai más que paru, miseria, esplotación llaboral y ecolóxico, y sangre. En definitiva, nun ye más qu’un reflexu de lo que mos ufierta’l sistema capitalista, y ye por ello que dende Darréu insistimos na necesidá hestórica de superar dichu sistema y avanzar haza la emancipación social y nacional.

La doble vertiente d’esta llucha reside en que nun ye namái un problema d’esplotación económico, sinon qu’estes multinacionales xueguen tamién un papel fundamental na globalización y la so uniformización cultural. Asimilar estes marques y los vezos implícitos a elles supón avanzar haza la muerte de la diversidá cultural n’Asturies y el restu’l mundu.

Nun hai alternativa: la única forma d’acabar colos atropellos empresariales haza la clase trabayadora asturiana, ye qu’esta algame’l control de la economía y, por estensión, del poder políticu. Asina camudaremos paru por trabayu, miseria por bientar, esplotación por igualdá y caltenibilidá; ya uniformización por diversidá y autoestima como pueblu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario