lunes, 9 de junio de 2014

Resolución política énte l'abdicacion de Juan Carlos I



¿Qué ta pasando?

El pasáu dos de xunu Juan Carlos I, Rei d’España, anunció la so abdicación depués de preparar l’anuncia y el procesu dende hai dellos meses. L’actual xefe del Estáu Español, que foi escoyíu pol dictador Francisco Franco dexará d’exercer como tal el prósimu 19 de xunu. Esi día el so fiu pasará a ser Rei d’España col nome de Felipe VI y nel horizonte también ta que la infanta Leonor seya proclamada Princesa d’Asturies.

Dende toles estayes de poder ta promoviéndose’l procesu como una segunda transición, continuadora de la primera, la cual culminó cola consecución del Réxime de 1978 baxo’l que vivimos anguaño. Dende los medios de comunicación, los partíos políticos del Réxime y otres estayes, como los círculos d’empresarios, ta faciéndose un llabor constante de llimpieza de la imaxe del rei Juan Carlos I. Amás ta presentándose la prósima coronación de Felipe VI como un nuevu periodu de cambiu pa tola población.

Solliñar que namái conocese la noticia de l’abdicación los pueblos del Estáu Español echáronse a la cai. Millones de persones salieron a la cai en tol Reinu d’España dende distintes posiciones o idees pero col mesmu envís: el refugu a la monarquía española y la so continuación. Hai voces que reclamen un referéndum pa decidir que modelu d’Estáu se quier, otres apuesten pol pasu direutu a la República Española, otres por una República Española pero de calter socialista y otres piden l’autodetermín o la independencia respeutu al Estáu dende una perspeutiva republicana.

Énte estes movilizaciones, que piden unos mínimos democráticos nel so conxuntu los representantes del status quo nel Reinu d’España y Asturies amosaron una vegada más la so natura inmovilista y antidemocrática. Dende la mayoría de los partíos y dende’l poder económicu zarráronse en banda en favor del sistema monárquicu de 1978 y del procesu de socesión, refugando cualesquier pidimientu popular y democráticu de los que se lleven díes faciendo. 

El republicanismu n’Asturies.

Ye evidente que n’Asturies l’españolismu ye parte del discursu dominante y esi nacionalismu español ta venceyáu al poder socioeconómicu que gobierna’l país, bien con organizaciones empresariales o bien colos representantes políticos d’esa oligarquía n’Asturies. Tamién ye ciertu qu’ente los seutores populares de marcáu calter republicanu, hai espresiones españolistes de dicho republicanismu. 

Les movilizaciones republicanes de los caberos díes espeyen na mayoría los casos qu’una bona parte de los seutores populares asturianos apuesten por una III República Española, anque con munchos matices sobre lo que supondría esa República o munches formes d’interpretala. La izquierda asturiana ye obviamente republicana, yá seya dende posiciones nacionales o estatales.
Ciertamente la izquierda asturianista o soberanista nun quedo al marxe de l’abdicación. Dende’l primer momentu pudimos asistir a llectures en clave asturiana sobre’l procesu y nes movilizaciones republicanes participaron munches persones militantes de la izquierda soberanista o que simpaticen abiertamente col movimiento políticu mentáu. Estes persones u organizaciones  ven más allá d’un horizonte españolista o en clave estatal, yá seya baxo principios monárquicos o republicanos, y fueron axentes activos a la hora de convocar al Pueblu estos díes. 

Esto evidencia la necesidá qu’hai nestos momentos d’axuntar voluntaes y llegar a consensos ente la izquierda qu’hai nel país de nueso. Les movilizaciones han de ser hestóriques y nun se pueden repetir dinámiques del pasáu, onde una corriente somorguiaba a otra baxo’l so discursu y sobremanera’l so marcu d’actuación. L’oxetivu nesti monentu ye acabar col Réxime de 1978 y esto va muncho más allá d’un conflictu ente Monarquía (y Principáu) o República. 

Poro, les movilizaciones en clave españolista nun son el camín nesti momentu pa naide. Entendemos dende la Mocedá d’Izquierda Soberanista – Darréu – que si se quier acabar col Réxime de 1978, entamando pola monarquía, lo fundamental ye la unidá popular con unes manifestaciones teóriques y practiques onde toos y toes entremos dientru contra l’enemigu común que ta bien definíu pa nós. Ta nidio eso si qu’algamar esti consensu lleva implícitu’l fechu d’asumir determinaes cuestiones, como’l partir del contextu asturianu, onde la dominación monárquica tien unes manifestaciones propies (imposición d’un Reinu pero tamién d’un Principáu).

Hai que puxar por un tipu d’oposición al procesu de socesión na corona española onde toos y toes podamos participar ensín arrenunciar a los nuesos posicionamientos o marcos d’actuación pero nenguna entidá o persona se sienta incómoda o en segundu planu. Poro, la xenerosidá y la responsabilidá son fundamentales nel momentu presente na izquierda asturiana si queremos da-y una rempuesta organizada, masiva y representativa a esti procesu que los que manden bautizaron como “la segunda transición”. 

La Posición de la Moceda d’Izquierda Soberanista.

Dende Darréu empobinamos una serie de consignes propies nesti momentu presente que refuercien les nueses tesis y posicionamientos:

  • Rotura democrática: ye fundamental enantes de nada acabar col Réxime de 1978, un Réxime que namái supunxo p’Asturies la desarticulación de tolos nuesos recursos productivos, la imposición cultural y llingüística y una etapa de situación predemocrática permanente. La reforma del Réxime dictatorial anterior supunxo qu’Asturies fuera secuestrada por un sucursalismu vendíu a los dictaos del capital y del Reinu d’España. L’Estáu Español nun supón más que miseria y negación de futuru pa la mocedá asturiano.                                                    Ye fundamental empobinar un procesu que desgaste’l marcu presente y seya quien a facer una ruptura democrática que de verdá suponga la superación d’esti estáu de les coses.  Nesti sen nun son válides reformes d’esti mesmu Réxime nin podemos aceutar como compañeros de viaxe a quienes empobinen una reforma en cuenta d’una ruptura
  • Procesu constituyente: la ruptura de la que falamos tien de tener una traducción en positivu, en clave de construcción. Dende Darréu llevamos años falando de que a esti Pueblu Asturianu pruye-y llevar alantre un procesu constituyente pa superar l’actual status quo y empobinase a un mañana meyor. Esi procesu constituyente tien d’esistir pa superar les formes de dominación y opresión que sufre’l Pueblu Asturianu. Amás esti procesu tien de ser desendolcáu en tou momento pola clas obrera y los seutores populares n’Asturies. La mocedá tien de tener una importancia fundamental nesta xera. Ye evidente tamién qu’Asturies ye un país pequeñu y nun vive aisláu o al marxe nel mundo y  toa dinámica social tien unes consecuencies dientru y fuera de les nueses llendes. Poro, nesti procesu constituyente la conquista de los drechos sociales y nacionales son claves pero tamién l’internacionalismu y la defensa de la soberanía de los pueblos.
  • República Asturiana: nel horizonte de la Mocedá d’Izquierda Soberanista nun cabe más oxetivu que la construcción de la República Asturiana y dientru del procesu de desgaste del Réxime dende Darréu nun podemos arrenunciar al republicanismu asturianu. Un republicanismu al que-y queda muncho por andar y que tien de ser de calter socialista y como ye obvio soberanista.Frenti a la monarquía española nós apostamos pol progresu y la soberanía y llibertá del nuesu pueblu, por eso apostamos y lluchamos pola República Asturiana. Queremos algamar la República Asturiana pa cámbialo too, pa qu’Asturies tea en manes de los asturianos y les asturianes y el poder políticu y económicu tea al serviciu de la xente, de les necesidaes del Pueblu Trabayador Asturianu




N’Asturies a seis de xunu de 2014 – Darréu Mocedá d’Izquierda Soberanista

No hay comentarios:

Publicar un comentario